Predsjednik opštine Bijelo Polje Aleksandar Žurić juče je sa saradnicima upriličio prijem za 90 zaposlenih u lokalnoj administraciji i javnim ustanovama, koji su se dobrovoljno prijavili za prestanak radnog odnosa uz isplaćenu otpremninu.
Predsjednik Žurić je istakao da je obaveza Opštine da kroz usvajanje sanacionog plana od strane Ministarstva finansija da priloži dinamički plan vezan za racionalizaciju, kad je u pitanju broj zaposlenih. On je kazao da taj plan predviđa da u prošloj godini bude smanjen broj zaposlenih od 15 do 20, a u ovoj i idućoj godini od 35 do 50 po godini.
- To znači da imamo 120 viška zapoelnih, a mi smo brzom realizacijom svih planiranih aktivnosti sa Ministarstvom finansija i komercijalnim bankama, došli u fazu da evo već početkom ove godine skoro 90 ljudi je prihvatilo poziv, s obzirom na veoma stimulativnu ponudu koju smo dali. Ima još nekoliko njih koji se dvoume vezano za trajnu nakndau, kao i relacijom Optine sa Foondom Pio i drugo, tako da će se poziv produžiti za još sedam dana. To znači da ćemo imati još desetak zaintersovanih i ostaje naša obaveza da za još tridesetak smanjimo broj zaposlenih do kraja iduće godine, kazao je predsjednik Žurić. On je dodao da Opština ima 396 zaposlenih, i nakon dobrovoljnog raskida radnog odnosa ostaće ih oko 300.
- Nastavićemo i dalje sa procesom racionalizacije, bez obzira na obaveze koje imamo sa Ministarstvom finansija do optimalnog broja zaposenih. Svaki višak je za lokalnu upravu opterećenje, iako gledajući standarde koji vladaju u EU, različite su lokalne uprave koje ih mogu primjenjivati. To znači da imamo lokalne uprave što po broju stanovnika, što po broju servisa koje pružaju, i specifikumima koje imaju, i nije isto biti primorska opština, sa malim brojem stanovnika, koje u jednom trenutku imaju za nekoliko mjeseci ogroman priliv turista, rasterećene komunalne servise ili opštine na sjeveru koje imaju veklike i iste obaveze tokom čitave godine, kazao je predsjednik Žurić. On napominje da će se Opština truditi da svede broj zaposlenih na mjeru koja finansijski ne opterećuje lokalnu upravu, a da na drugoj strani ni za promil ne umanji obaveze prema građanima.
O uslovima sporazumnog raskida ugovora govorila je glavna administratorka Marina Petrić. Ona je objasnila da je iznos optremnina zavisio od godina radnog staža, tako da je zaposlenom koji je imao do 10 godina radnog staža, a dobio saglasnost starješine organa lokalne uprave ili javne ustanove, za sporazumni prestanak radnog odnosa visina otpremnine iznosila 12.000,00 eura, te da je zaposleni koji je imao više od 10 godina radnog staža dobio otpremninu u neto iznosu od 15.000,00 eura.
- Zaposlenom koji nije dobio saglasnost starješine organa lokalne uprave ili javne ustanove, za sporazumni prestanak radnog odnosa visina otpremnine je 1.500,00 eura, dok zaposlenom koji je dobiio saglasnost starješine organa lokalne uprave ili javne ustanove, za sporazumni prestanak radnog odnosa a koji u roku od dvije godine od dana raspisivanja javnog poziva ispunjava jedan od uslova za ostvarivanje prava na penziju, visina otpremnine je 9.000,00 eura. Radni odnos zaposlenom prestaje danom isplate otpremnine. Starješina organa ili javne ustanove odlučivali su pojedinačno po svakom zahtjevu, tako da svi oni kojima je prestao radni odnos, u skladu sa procedurom ovog javnog poziva, ne mogu zasnovati radni odnos u organima lokalne uprave i javnim službama čiji je osnivač Opština u periodu od pet godina od dana isplate otpremnine, objasnila je Petrić.